CIKLONIZACIJA – Novi blog posvećen recenzijama muzičkih izdanja [intervju]

22:44

Nema potrebe da vam objašnjavam šta su blogovi, jer, sigurno da je svako od vas imao prilike da se susretne sa ovom vrstom veb stranica. Prednost blogova je što platforme poput Blogger-a (na kome se nalazi i Princip) ili Wordpress-a nude mogućnost da potpuno besplatno kreiraš sajt po svojoj meri i da ga sasvim jednostavno uređuješ. Elem, blogovi su bili veoma popularni do pojave fejsbuka, a čini se da polako dolazi do zasićenja istim, pa se sve više internet korisnika vraća forumima i blogovima. 


U ovom intervjuu ugostili smo Antonija, koji je odnedavno pokrenuo blog "Ciklonizacija". Da ne dužimo, Antonije, imaš reč: 

Blog „Ciklonizacija“ sam već neko vreme planirao da pokrenem, još pre nego što sam počeo da pišem za „Helly Cherry Webzine“. Ideja kojom se vodim je ta da pišem kratke recenzije, ali tako da one ne deluju kao da su pisane za neki medij, već kao da svoje viđenje određenog albuma pričam nekom ortaku uz pivce. U vremenu u kakvom živimo, ljudi sve manje imaju želju da pročitaju podužu kolumnu o nekom novom albumu, a pogotovo albumu nekog njima nepoznatog benda. Možete pogledati komentare nekih većih internet metal časopisa kao što su „Metal Injection“ ili „Metal Sucks“ i videti koliko se u komentarima filozofira oko minornih stvari, koliko je tu potreba za prepucavanjem ubila svaku želju da se album uprkos dobroj / lošoj recenziji (ili baš zbog nje) presluša i da se stvori neko svoje mišljenje. Ono što pišem, pišem pre svega zbog sebe i zbog kruga prijatelja koji to cene i vole da pročitaju ono što napišem. Svako drugi ko izdvoji vreme i pročita to – čini to zbog sebe. Ako klikne na link i presluša barem jednu pesmu od početka do kraja, onda je to plus za njega samog – čuo je nešto novo, nešto što će možda skinuti, prebaciti na mobilni i slušati dok ide u školu ili na posao. 

Princip: Da li će recenzije albuma biti jedini sadržaj koji možemo pratiti na tvom blogu, ili planiraš još nešto da pišeš? 

Za sada, u planu su samo recenzije. Međutim, biće (nadam se) i nekih "Blast From the Past" momenata – pominjanje nekih po mom mišljenju kul albuma. Odradio bih za takve prilike i kompilacije, čisto, eto, da ljudi čuju nešto relativno starije (uglavnom melodic-death metal devedesetih, pošto je to moj omiljeni žanr). 

Princip: Po onome što sam do sada video, akcenat je na metalu i njegovim podžanrovima. Postoji li kriterijum po kome biraš izdanja o kojima pišeš? Da li, recimo, bendovi mogu da ti se jave i eventualno ponude svoje albume na recenziranje? 

Tačno. Akcenat je na metalu, ali volim i bendove kao što su Shinedown, 3 Doors Down... Neki poseban kriterijum ne postoji, sem da su to albumi koji se meni sviđaju i koje bih mogao u svakom trenutku da pustim. Bendovi mogu da mi se jave što se recenzija tiče, ali, to ne znači da ću recenziju i napisati. Preslušavanje nije problem, nije problem ni pisanje kritike, ali ljudi umeju pogrešno da shvate ono što je napisano. Recenziju ću napisati i objaviti samo ako mi se barem malo svidi ono što rade. Ako mi se ne svidi, poslaću im odgovor u mejlu ili prepisci na fejsbuku. 

Princip: Kad smo kod kritičko nastrojenih recenzija (u negativnom smislu)... Šta misliš, da li je bolje za bend da dobije iskrenu kritiku ili sugestije kako bi možda neke stvari trebalo da se drugačije urade ili si mišljenja da treba samo hvaliti, a loše strane prećutkivati? 

Treba napisati kritiku ili barem reći bendu svoje mišljenje, dati im neke smernice. No, nemam nameru da trošim "tastaturu" na takozvane "hejterske" tekstove (pošto je svaka kritika danas shvaćena kao "hejtovanje"), već ću pisati o albumima koje volim i koji mi se generalno sviđaju. U slučaju da dođe do toga da mi neki bend dostavi svoj materijal radi recenzije, preslušaću ga onoliko koliko mislim da treba i ako iole vredi, napisaću recenziju. Moj blog, moja pravila (smeh). No, ako "po dužnosti" u "Heli Čeriju" dobijem zadatak da recenziram neko izdanje, e onda ću morati da napišem recenziju, makar ona bila puna kritike. 

Princip: Na kraju, reci nam, ima li nekakva e-mail adresa gde te bendovi, ili čitaoci mogu kontaktirati? Za sad, čini mi se da nemaš stranicu na fejsbuku koja bi, po mom skromnom mišljenju, itekako pomogla u privlačenju većeg broja čitalaca na blog? 

Za sad mogu ponuditi samo adresu koju koristim za svoj noise projekat Nekro Batica (nekrobatica@gmail.com), pošto mi na primarni mejl svakodnevno stiže sve i svašta. Fejsbuk stranica je facebook.com/ciklonizacija.blog/ i putem nje zainteresovani mogu da me kontaktiraju i dobiju najbrži odgovor.


* "Ciklonizacija" se nalazi na adresi: ciklonizacija.blogspot.rs

Intervju pripremio Dejvid

Podeli sa prijateljima:

Povezani tekstovi

Previous
Next Post »