Nenad Gvozdić (CW2): Umetnost se stvara glađu

21:08
U ovom intervjuu razgovaramo sa Nenadom Gvozdićem, poznatijem po pseudonimu CW2 (te ćemo ga tako i oslovljavati u daljem tekstu). CW2 je čovek sa bezbroj zanimanja: muzičar, novinar, pisac, video montažer… Rodom iz Srbije, a trenutno nastanjen u Beču, gde aktivno radi na par interesantnih projekata. 
Za početak, reci nam, kako je vreme sada u Beču? Ovo je period novogodišnjih praznika kada se očekuje veliki priliv turista i ljudi sa svih strana sveta. Kakva je atmosfera na tamošnjim ulicama?

CW2: Oktobar u decembru je. Što se tiče praznika s obzirom da je Božić već prošao s tim je prošla i gužva tj. ta praznična atmosfera, doček Nove godine je ovamo manje bitna stvar, pa je tako i euforija manja. Doduše, ja to ne mogu objektivno videti pošto nisam turista jer poduže živim ovde, a što se turista tiče, bude ih zaista mnogo, možda i nešto više nego tokom ostatka godine. Mislim da treba da kažem tek za one koji ne znaju da je Beč svet u malom, to je grad u kome živi više od 100 nacija, gde se govori više od 100 jezika, tako da mi imamo “stranaca” uvek i naviknuti smo na to. 

Možeš li našim čitaocima ukratko napraviti paralelu između tvojih aktivnosti za vreme boravka u Srbiji i ovih danas, nakon emigracije u Austriju? Da li je taj deo Evrope inspirativnije podneblje za umetnika nego Srbija i Balkan?

CW2: Ako misliš na moj kreativni rad tokom boravka u Srbiji, mislim da je bio mnogo bogatiji, jer i povod, a i nagon za njim bio drugačiji. Od kada sam u Beču, mnoge poglede na svet oko sebe sam promenio, sklopio sam ranije saznanje sa novijim i stvorio jednu novu sliku sveta oko sebe i sebe u svetu koga sam deo. Razlikuje se po tome da sam veoma teško dolazio do realizacije svojih ideja živeći u Srbiji, a sada ih ne realizujem samo onda kada ja to neću, zbog lenjosti a kad-kad i sebičnosti.

Što se običnog života tiče, ja lično ne vidim nikakvu razliku. Živeći u Srbiji borio sam se za preživeti a tako je i ovde. Tamo sam imao svoju autonomnost, a imam je i ovde. 



Na internetu sam pročitao da uporedo realizuješ dva muzička projekta: Oxygen i B-Rain. O čemu se tu radi? Kakvu muziku stvaraš? Da li su to samo tvoji „one man“ bendovi ili je tu uključen veći broj ljudi?

CW2: Vidim da nisi obavešten. :) Nisu dva, već četiri. Oxygen je stara stvar i jedan od mojih ozbiljnijih projekata iz prošlosti. Nedavno je objavljen “album” koji to nije, za “Slušaj Najglasnije”, a ima i novih pesama koje se mogu čuti na Reverbnation profilu. Nekada je Oxygen bio bend, a uz mene, kreativnost je ostavio i Saša Cvijanović. U planu su još 3 EP-a koje ću sam realizovati i to je to. A zatim, CW2 and the Waiters je moja najveća stvar ikada; projekat od koga sam odustao za obelodaniti, ali na kome aktivno radim. Projekat kome sam bio Alfa, a kao Omega sa mnom je bio i Saša Joksimović, pa kada smo se nas dvojica razišli rodio se B-Rain. B-Rain je punk kakav sam želeo da stvaram još u samom početku, ali nisam imao s kim, a rodio se tek da ne sedim skrštenih ruku i prazne glave posle raspada CW2 and the Waiters projekta. Prljavština oko B-Raina je namerna jer sve to može da zvuči perfektno, ali ja to nisam želeo. Tekstualno izmiče panku jer, jbg, ja više nemam 15-18 godina. B-Rain je bio i bend, ali nam nije išlo pa smo se razišli; novi, pogodni članovi nisu nađeni i to je to. Pošto ja sebi nikada nisam, a niti ću postavljati ograničenja, postoji i poslednji aktivni projekat po imenu 14-a koji ću od naredne godine početi da objavljujem. Ja najzad imam kako i čime da radim baš ono što hoću i radiću. Prvi album 14-ice je i moj prvenac gde apsolutno sve radim sam i na potpuno “stranom” terenu. U pitanju je elektronika i ja po njoj plutam (trenutno) kao “nečist” pa će takav i prvi album biti a onda napuštam sigurnost plitkih i mirnih voda i odoh.



Da se nadovežem na prethodno pitanje. Imaš li „žive“ nastupe sa nekim od tih bendova tamo u Austriji? 

CW2: Oxygen nekada je imao nastupa. CW2 and the Waiters nije izašao iz mog stana. B-Rain se spremao za nastupe i imao dosta ponuda, ali sam ih ja odbijao jer nisam bio zadovoljan našim izvođenjem. 14-icu mogu izvoditi uvek i skoro na svakom mestu sam, tako da će sve zavisiti od opreme i mene kako upravljam njom. Vidi... materijala je brdo i nikada nisam isključivao mogućnost da skoro sve to izvodim uživo, ali me bend više ne zanima. Kada i ako budem imao čime da finansiram svoje tripove mogu sa ljudima koje plaćam da izvodim muziku svih projekata do sada, u jednom paketu. Teško zamislivo, ali je nemoguće samo ono što se neće. :) 



Upoznao sam te preko video emisije „Prestup“, koju samostalno praviš i emituješ putem interneta. Možeš li za neupućene čitaoce da kažeš šta u stvari predstavlja „Prestup“? Kakvi se tu sadržaji emituju, koji je cilj postojanja te emisije?

CW2: "Prestup" je zbornik aktvnih ili manje aktivnih bendova, pesnika i drugih umetnika u vremenu danas. Prestupom okupljam umetnike raznih profila i želim da im ukažem na postojanje onih drugih; želim da ih povežem, da sarađuju, da otvaraju svoje mogućnosti, da znaju da ima budale koja misli na njih (mislim na sebe). U "Prestupu" se može videti poneki intervju, odgledati neki prilog nekog benda za koga niste znali ni da postoji. Može se čuti neki bend koji je svirao pre 15 godina i koji nije uspeo da privuče pažnju na sebe. Prestup je fanzin u video ruhu pa samim tim kvalitet izrade nije mnogo bitan, i po mom mišljenju, Prestup sada je kvalitetom više nego što bi trebao biti za jedan fanzin, a nešto manje nego što bi trebao biti za jednu TV emisiju. Uskoro će se pojaviti 5. epizoda drugog serijala i nadam se da će se ovaj serijal završiti naredne godine. 



„Prestup“ se isključivo može pogledati na YouTube. Da li si imao ponudu od pojedinih televizija da reemituju tvoju emisiju, ili makar da pomognu u produkcijskom delu?

CW2: Imao sam razgovor (čet) sa nekom televizijom u Srbiji, ali oni su hteli da radim muziku za njihove emisije, što sam ja naravno pristao, a moj uslov je bio da se "Prestup" emituje na njihovom kanalu, a do njihovog pozitivnog odgovora nije došlo, jer su tražili muziku kao slobodnu, gde ja ne bih bio potpisan kao autor, već da bi oni samo mogli da je koriste. Ha ha ha, Ima idiota raznih. Svi bi nešto a ni za šta. Imao sam sličan slučaj gde sam trebao da radim muziku za film, ali kao da isporučim 30-50 kompozicija pa da oni odaberu šta im se sviđa i to je to. Propast! Treći serijal (ako ga bude) biće emitovan na nekoj "Prestupa" vrednoj televiziji. Bez cenzure! Ako može tako, onda biće, a ako ne, jbg - to je to.

Sarađuješ sa našim fanzinom od njegovog osnivanja. Kako ti doživaljavaš ovaj medij (ne samo "Princip", već fanzine uopšte)? Da li su fanzini potrebni danas? Imaju li svrhu nakon pojave interneta?

CW2: Pišem za "Princip" neka razmišljanja za koje nemam mesta opisati ih kroz muziku za B-Rain projekat. Kako me je "Princip" prihvatio, eto me u svakom broju do sada. Ja volim fanzine. Pre 20 i više godina slao sam fanzinima širom sveta kasete prvog albuma Oxygen-a, a odgovore u vidu fanzina dobijao nekoliko meseci kasnije. Tako sam od jednog saznavao za neki drugi i širio saznanja i mogućnosti da promovišem svoj rad. Naravno da su fanzini potrebni, a mislim da i njih treba modernizovati, ne samo kao web portal, jer to nije isto, već jednostavno pronaći novi model. Ja imam jedan pa ću pokušati da ga pokrenem već od iduće godine. Konkurs će početi od 01. 01. 2016 i trajaće tačno 6 meseci. Znači… u pitanju je štampano izdanje fanzina, ali na jedan potpuno drugačiji način. Treba da sadrži recenzije bendova, intervjue, poeziju i kratke priče, a sve informacije (šta i kako) biće dostupne na facebook stranici "Prestupa". 

Pratiš li austrijsku muzičku scenu? Ima li tamo naših ljudi koji stvaraju, a da ovde, na Balkanu, ni ne znamo za njih?

CW2: Austrija ima mnogo vrhunskih muzičara, a kad-kad se pojavi i po koji dobar bend. Ima i naših fantastičnih muzičara, naravno, ali zajedničko kod svih je da nikome ne cvetaju tikve. Meni je teško shvatljivo kad neki od naših muzičara sa Balkana, koji nisu upoznati sa situacijom preko, traže neke pogodnosti, pažnju i ko zna šta već, a ovde gromade od muzičara sviraju na ulici za po koji cent. E sad, ako je u pitanju neki mladi bend, ja se nasmejem i ostavim ih da veruju u sebe, jer je to najbitnije.

Pominjem ovo iz razloga zato što sam skoro svakodnevno u kontaktu sa ponekim bendom. Mnogo toga treba generalno menjati i vreme je uvek!

Pored muzike i video emisija, napomenuo sam da povremeno stižeš i da ponešto napišeš. Šta konkretno, ako ne računamo kolumne za moj fanzin?

CW2: Pa evo tebi da odgovorim na pitanja ovde. Pišem nešto što bih trebao da završim tokom iduće godine, a to je zbornik mojih pesama koje sam pisao za različite muzičke projekte, ali uz veći pregled i možda analizu (mrzim analizu) istih. I sve to dopunjeno tekstovima koje pišem za "Princip", pa i neke koji se neće u njemu pojaviti, a pripadaju tom pogledu na stvari. Pored toga, radim na jednom romanu, opet sa novim, do sada nevidjenim fazonom i jednom sf pričom. Basne neke? Ma pišem svašta.

Jedno filozofsko pitanje. 21. vek. Da li su umetnost preživaljavanja i umetnost komercijalnih sadržaja potisnuli iskonske umetničke (zašto ne) i ljudske vrednosti? 

CW2: Umetnost se stvara glađu. 

Da li ima još nešto što bi rekao, a da to nismo obuhvatili prethodnim pitanjima?

Podeli sa prijateljima:

Povezani tekstovi

Previous
Next Post »