She Loves Pablo – Try Mandarin [recenzija]

14:00
She Loves Pablo – "Try Mandarin"
Released 03. 03. 2016.
Label: Dirty Old Label / Dostava Zvuka

Genre: Stoner Rock

Ako se već nakon prve pesme sa ovog albuma ne navučete i na bend i na ovaj album, savetujem vam da proverite sluh kod lekara – ko je pročitao recenziju albuma "Amanet", ova rečenica mu je vrlo poznata. Namerno referenciram bend Fluid Underground, jer ova dva benda izuzetno zvuče i pozitivno se preklapaju u pojedinim zvučnim aspektima.

Zagrebački stoner / groove rock band She Loves Pablo i na trećem albumu stvari razvija lagano i bez napetosti. Kroz laganu, skoro valcer uvertiru, bend najavljuje dolazeću oluju, koja već na drugoj numeri dostiže vrhunac. Nema šta, najjači udarac je zadat, očekujemo fatality. Najjača karakteristika zvuka ovog benda je sigurno opuštenost. Rifovi su rasterećeni, kontrolisani, oseti se sigurnost i tačno se zna šta dolazi sledeće, tok je prirodan, pa neočekivanih ispada nema. Na dva mesta na albumu momci su namestili nešto slično intermecu, kako bi zadržali interesovanje sa početka i za drugi deo albuma. Prvi takav predah je numera "Rocket to your neverending", čist Deftones, skoro potpuno digitalizovane gitare i vokal u vrištećoj agoniji. Kratka numera koja svakako oduševljava i začuđava istovremeno. Drugi deo albuma je identičan početku, i dalje opušten, i dalje ništa manje energičan. O čemu momci pevaju? Kapiram o nekim izuzetno lošim i nezgodnim ženama, mada provlače se tu i neke druge teme, ništa manje interesantne od pomenute. Sledeći intermeco je nešto kao pesma pirata, a na početku kaže sledeće: "Grey eyes / colder than mine / open all week / except when she smiles" – sve sluti na alfa ženku, bolnu tačku, koja ipak do kraja pesme biva poražena. Pretposlednja pesma nastavlja u istom stilu, govoreći da nasleđe (estetsko – lepota) nije nešto za šta smo samostalno i lično zaslužni, već je zasluga na roditeljima i genima. Poslednja numera malo umorno zatvara album, tako da se mogla naći negde u sredini, uz ostavljanje mesta pomenutoj pretposlednjoj da zapečati album.

Kompletan audio-vizuelni ugođaj je vrlo jednostavan. Od solidne produkcije bez previše šminkanja, sa dozom sirovosti, do dizajna samog ruha albuma u vidu dvobojnog, a zanimljivog rešenja. U pitanju je kombinacija zagasito plave i bele, a ukoliko ste ikad imali prilike da vidite neki dalekoistočni (u skladu s nazivom albuma, da ne bude zabune) keramički predmet, isti je uglavnom oslikan u dve pomenute boje.

Da stvar nije nepotpuna, dokazuje i to da je album dostupan za preslušavanje, besplatno preuzimanje, na disku, kao i na ploči. Apsolutno svi formati su obezbeđeni, na vama je da odaberete najdraži i da posvetite punu pažnju.