E.N.D. – Demonic8 [recenzija]

E.N.D. – “Demonic8”
Released 11. 12. 2015.
Label: Geenger Records
Genre / Style: GrindcoreThrash
_________________

“Demonic8” metal benda E.N.D. predstavlja album sa ponovo snimljenim numerama koje su tokom perioda od 1997. do 2005. godine nastajale kao demo snimci.

Već na prve rifove oseti se žestok bes, kao i opaka fuzija Pantere i Machine Head-a. Numere su stvarane kroz nekih osam godina rada benda, a kompletan album zvuči kao da je potpuno planirano snimljen u vrlo kratkom vremenskom periodu. Još ako uzmemo u obzir da je kroz bend prošla nekolicina ljudi, zaista treba odati poštovanje ovim momcima na odlično održanom stilu kroz sve ove godine.

Album od samog početka mrvi, grize i razdire. Distorzije su maksimalno napržene u svakom rifu, mada rifovi i nisu toliko novi koliko su masivni, masni i direktni. Nema velikih razrada, uvoda, prelaza, prenemaganja, već svaki zvuk izlazi konkretno i promišljeno. Bubanj vrlo često napušta klasičan thrash šablon, ali zvuči zverski. Dupla pedala i povremena ride činela koji neočekivano izleti prosto razbijaju glavu i zaglušuju uši. Sve je to začinjeno basevima koji prate gitare, ali svojim dubokim frekvencijama samo dodaju ulje na vatru.

Ako su se slušaoci ovakvog zvuka ikad pitali kako zvuči thrash instrumental, peta numera je upravo odgovor. Najkraća na albumu, ali vrlo vešto izvedena kako ne bi bila dosadna ili lišena smisla. Iako je planski stavljena na polovini albuma, nikako ne znači da svojom pojavom odvaja dve tematske celine. Nakon nje, album i dalje nastavlja razaračkim tempom, bez imalo ustručavanja ili umora. Možda se oseti malo više one stare thrash škole, u odnosu na prvi deo koji je moderniji i više vuče na groove korene, ali možda je to samo subjektivan zaključak.

Numere su snimane u kućnom studiju, a zvuk zvuči svetski. Iako je ovo muzika koja nije osetljiva na sitne a značajne tehničke intervencije, opet se oseti prisutnost profesionalizma u završnoj obradi zvuka. Problem koji je već postao „default“ je nedostatak tekstova. Na YT kanalu ih nema, na Bandcamp stranici ih nema, u okviru diska ne postoji booklet, pa je ovo izdanje i dalje nedovršeno.

E.N.D. je uspeo osam godina rada i stvaralaštva da uspešno skupi u skoro četrdeset minuta besprekornog, najčistijeg besa. Kao što rekoh, ovo uopšte ne zvuči kao nasumičan skup ponovo snimljenih pesama, već kao jedan izuzetno precizno planiran i realizovan album. Kao što mu i samo ime kaže – potpuno je demonski i zaista ga ljubitelji mnogo tvrđeg zvuka ne bi trebali preskočiti.

* Recenzija objavljena u 5. broju Principa >>>