OD PUTA BEZNAĐA DO DIVNOG DANA

16:02

Nisam prisustvovao velikom broju koncerata koji su počinjali na vreme, ili bar sa nekim tolerantnim zakašnjenjem, ali sinoć su stvari funkcionisale potpuno drugačije. U novosadskom The Quarter-u nastupio je Ritam Nereda uz podršku lokalnog Kolapsa i gostiju iz Kragujevca – KBO!

Novosadski momci iz benda Kolaps otvorili su veče počevši svoju svirku tačno u minut (ovo nije klasično opšte mesto u pisanju, svirka je zaista počela u 21:30 h) i na tome im svaka čast. Jebena svirka! Toliko pozitivne energije, harizme i volje do sad nisam video. Pobili su sve za šta sam do sad mislio da je snažno, opako, moćno, dominantno. Pevač Kimi se u dosta navrata obraćao publici, a između ostalog pomenuo je kako je pre nekih desetak i kusur godina zamišljao kako izgleda biti na velikoj bini ispred publike i nastupati za njih. Završio je sa rečima da mu se tim nastupom san u potpunosti ostvario. Nizale su mahom pesme sa poslednjeg albuma "Neka gori", a publika je lagano popunjavala prostor. Nakon nekih četrdesetak minuta, završili su nastup, i zaista su dostojanstveno uveli publiku u ono što je sledilo na kraju. Što se mene tiče, imali su malo vremena, ili se meni tako učinilo, jer su me potpuno raspametili.

Nakon nemilosrdnog rasturanja, nastupio je KBO! i malo spustio loptu. U pitanju su stari pankeri, za koje mi mlađi uglavnom nismo čuli, pa se verovatno nismo previše ni poistovetili sa njima. Pošteno su otprašili svoj set, a jasno se videlo da je stariji deo publike bio aktivniji tokom njihovog nastupa. Ono što mi je izuzetno zasmetalo je taj karakterističan pankerski stav u modernom dobu. Naime, bend je imao na raspolaganju izuzetnu opremu i izuzetne ljude zadužene za zvuk, što nisu uspeli da iskoriste kako valja. Gitare su se čule traljavo, bilo je povremenih grešaka, vokal skoro i nisam čuo, a stajao sam vrlo blizu. Da su nastupili prvi, možda taj utisak ne bi bio toliko drastičan, ali ovako su zaista u velikoj meri spustili atmosferu.


Bez mnogo prenemaganja, na bini su se pojavili oni koje smo dugo čekali. Prostor je bio popunjen do izlaza, mesta za prolaz nije bilo. Počeli su prašenje sa numerom "Divan dan", sa poslednjeg albuma "To nisi ti". Zvuk je bio toliko precizan, čist i uvežban, da je sve zvučalo mnogostruko bolje nego na studijskim snimcima. Ubrzo su u prvim redovima sevnule baklje, a ako sam uspeo dobro da izbrojim, tokom koncerta ih je bilo pet, šest, i osvetlile su apsolutno svaki kutak zamračenog prostora. Odlična rasveta bila je samo mali dodatak koji je učinio ovaj koncert svetskim i zaorkužio jednu potpunu audio-vizuelnu celinu. Bend je vozio slalom između hitova sa prvih albuma i nekih novijih pesama, zadovoljavajući i onu mlađu publiku, koja nije zapamtila bombardovanje, i onu stariju koja je odrastala rame uz rame sa bendom. Kimi Kolaps se pridružio i otpevao pesmu "Deset godina", a zatim se na gitari pojavio Alen iz Goblina koji je bendu pomogao kroz par narednih pesama. Mislim da nije bilo nikog u publici ko nije pevao "Ne" i svima poznatu "Heroj". Oduševljenje nije moglo da se sakrije sa obe strane bine, publika je upijala svaku pesmu kao uspavanku, a zaista se osetila iskrenost benda u svakom tonu. Od divnog dana po puta beznađa često stiže brzo, pa se i svirka brzo okončala, mada tako uvek biva kada se slušalac potpuno uživi i kada nema dosade u vazduhu. Završili su koncert već tradicionalnom numerom "Put beznađa", opet uz veliku pomoć publike, mada zapravo mislim da publika nije uopšte dozvolila Bobanu da otpeva pesmu. Napustili su binu, ali su se vrlo brzo vratili da istrajnost publike nagrade sa još kojom pesmom. Nakon toga, nestali su u mraku, a na licima ljudi mogla se videti ona pozitivna izbezumljenost i pomešanost svih osećanja, koja je bila shvatljiva i jednoznačna. 

Kompletan program se slobodno može nazvati spektaklom, jedan mladi i moderniji bend zagrejao je publiku, zatim su usledili stari tradicionalni pankeri, a onda je sve puklo uz bend koji u Novom Sadu predstavlja instituciju, način življenja. Organizacija je bila profesionalna, zvuk zaista perfektan, bez ikakvih poteškoća i tehničkih problema, svetlo za desetku. Na ulazu se prodavao merch sva tri benda, od bedževa, diskova, otvarača za pivo, palica za bubnjeve, majica, pa čak do benkica (bodića, kako ko zove) za bebe, buduće slušaoce Ritma Nereda. Sve u svemu, ovo je bio koncert koji je zacrtao visoke standarde i za bendove, produkciju, a i za publiku.

Izveštaj: Tihomir Škara
Foto: Marko Ristić (Nocturne magazine)

Podeli sa prijateljima:

Povezani tekstovi

Previous
Next Post »

10 коментара

Write коментара
18. април 2016. 16:47 delete

Procitah do kraja tekst ali i dalje ne mogu da se opasuljim od onog dela u kome pise da neko ko slusa punk u Srbiji nije cuo za KBO! ?!?!?! Pa to bi bilo kao da neki splavar nike cuo za Cecu ili Jecu, oni su Bogovi punka u Srbiji (ne pricam o kvalitetu svirke, to je stvar licnog ukusa, ali sto se tice kompletnog uticaja na punk scenu u Srbiji oni su jedan od najznacajnijih bendova u istoriji punka na ovim prostorima) i to bi neko ko pise recenzije koncerata treba da zna i postuje... I ja vise volim zvuk Ritma Nereda ali ipak... Vuja se ne mora voleti ali se mora postovati...

Reply
avatar
18. април 2016. 17:14 delete

Savrseno si u pravu.Jasno i glasno-KBO!

Reply
avatar
18. април 2016. 20:23 delete

Nisam rastao uz pank, a kada sam ga prvi put čuo pre nekih desetak godina, nije me privukao, tako da nažalost ne mogu adekvatno da se poistovetim sa tim zvukom, ali ono što je bitno - poštujem ga. U mom tekstu nigde nećete naići na otvoreno i direktno negodovanje ili omalovažavanje nečijeg rada, jer to nikako nije cilj ni svrha ovoga što radim.

Sve najbolje,

Autor, Škara Tihomir

Reply
avatar
20. април 2016. 01:46 delete

Druže Škara, na vrlo jasan način si objasnio da ne voliš PUNK i kao takav NISI merodavan da pišeš o PUNK nastupima! U tvom tekstu se upravo vidi "direktno negodovanje" i "omaložavanje nečijeg rada"! Bio sam na koncertu i KBO! su bili fantastični iako je razglas u odnosu na RN bio na pola snage! Publika je bila hladna od početka koncerta čak i na Ritmu Nereda sve dok nisu počeli da sviraju starije numere... I zato Tihomire, ako pišete recenzije koncerata, pišite to objektivno i istinito, a subjektivne deformacije ostavite za sebe i svoju dušu.

Reply
avatar
20. април 2016. 11:19 delete

Ok, brt, ljut nemoj biti. Ajmo reč po reč, lagano: "Nakon nemilosrdnog rasturanja, nastupio je KBO! i malo spustio loptu." - mislim da ovde omalovažavanja nema, jer je Kolaps po žanru mnogo žešći od KBO-a. "U pitanju su stari pankeri, za koje mi mlađi uglavnom nismo čuli, pa se verovatno nismo previše ni poistovetili sa njima. Pošteno su otprašili svoj set, a jasno se videlo da je stariji deo publike bio aktivniji tokom njihovog nastupa." - opet ne vidim da sam ih omalovažio, čak sam rekao da su POŠTENO OTPRAŠILI SVOJ SET, da, izuzetno ponižavajuće i subjektivno s moje strane. "Ono što mi je izuzetno zasmetalo je taj karakterističan pankerski stav u modernom dobu. Naime, bend je imao na raspolaganju izuzetnu opremu i izuzetne ljude zadužene za zvuk, što nisu uspeli da iskoriste kako valja. Gitare su se čule traljavo, bilo je povremenih grešaka, vokal skoro i nisam čuo, a stajao sam vrlo blizu." - oho, evo nas, subjektivna deformacija na delu. Da je u pitanju manji klub, sopstvena oprema benda, priča bi vrlo verovatno bila drugačija, ali flegšip audio oprema i stari pank jednostavno ne idu zajedno, neće kočijaš sesti u Ferari i izdominirati, niti će reli vozač umeti da upravlja kočijama, ako me razumeš. "Da su nastupili prvi, možda taj utisak ne bi bio toliko drastičan, ali ovako su zaista u velikoj meri spustili atmosferu." - uglavnom sve stvari imaju neku progresiju i rastući tok, ovde smo krenuli jako s prvim bendom, blago se spustili s drugi, i polako opet podigli sa trećim, i to tokom starih pesama, kao što i sam kažeš. Što se tiče pola snage razglasa, pročitaj ostale izveštaje, i ono u čemu se slažemo je činjenica da razglas nije "mincan" ni monopolisan na štetu prva dva benda, a za račun Nereda.

Pozdrav,
Tihomir

Reply
avatar
20. април 2016. 14:56 delete

''Naime, bend je imao na raspolaganju izuzetnu opremu i izuzetne ljude zadužene za zvuk, što nisu uspeli da iskoriste kako valja...''
Kako je bend mogao da iskoristi izuzetan zvuk? Oni su bili na bini i svirali, a ne verujem da su imali svog čoveka za miks pultom (samo u tom slučaju bi oni bili odgovorni)... Za loš zvuk može biti kriv ISKLJUČIVO onaj koji ga radi, znači da se nije dovoljno posvetio bendu... On je taj koji sedi ispred bine i najbolje čuje kako bend zvuči pa ispravlja što se treba ispraviti...

Reply
avatar
20. април 2016. 15:32 delete

Ako si ikad čuo za studio Berar koji je radio ozvučenje, mislim da bi samo ime trebalo dovoljno da ti kaže. Zatim, ozvučenje je rađeno na mikseti Soundcraft Vi1, koja košta nekih 10 hiljada evra, tako da i to govori u prilog kvalitetu zvuka. Poslednja stvar, ako već imaš renomirano preduzeće koje se bavi ozvučenjem, prvoklasnu opremu za ozvučenje, mislim da gazda toga nikako neće zaposliti neke balavce i nemače pojma da rade zvuk, tako da se time potpuno demistifikuje svaka mogućnost lošeg zvuka ili neznanja tonca. Tonac može da ti napakuje svetski zvuk i predobre efekte, ako ti to ne znaš da iskoristiš, džaba sve. Znači, ako loše i traljavo sviraš, džaba ti svi Berari i milionske miksete i ljudi koji su se školovali za audio inženjering. Što bi naš narod rekao, tonac ne može da namesti pitu od govana.

Pozdravljam te, i poručujem da svakako možeš poslati svoj izveštaj sa koncerta ili svirke na naš mejl: principfanzin@gmail.com ; ili možeš sasvim slobodno u vidu kolumne napisati svoje mišljenje po pitanju gore prisutne diskusije, jer radi smo da objavimo svačije mišljenje.

Sve najbolje,

Škara Tihomir

Reply
avatar
20. април 2016. 16:44 delete

Mislim da nema ko nije čuo za studio Bernar, oni su već tri decenije najbolji na celom Balkanu... To nije sporno... Ali sam si napisao: ''...vokal skoro i nisam čuo, a stajao sam vrlo blizu...''. To je do tonca nikako do pevača... Verujem da su tonci vrhunski, školovani i slično, ali to što si napisao ne sme im se dogoditi... Vuja sigurno nije šaputao )on sam je producent i iz svog studija je izbacio gomile albuma pa zna kako treba da se ponaša ispred mikrofona), a kako je to izlazilo na zvučniku, to je drugo pitanje... Možda su i tonci prvi put u životu čuli KBO pa im nije bio poznat njihov zvuk, ili jednostavno nisu bili raspoloženi... Oni su profesionalci i plaćenu su za svoj rad (ne verujem da to rade volonterski), i samim tim kao profesionalci moraju da se pripreme i spremni dođu na svirku (a to podrazumeva da dobro odslušaju bend sa kojim će raditi i da znaju svaku sitnicu) jer posao ozbiljnog tonca se ne svodi samo na to da dođe i odradi svirku (postoji i priprema za nju)... Pozdrav!

Reply
avatar
20. април 2016. 17:00 delete

Studio Berar... moja greška u brzom kucanju...

Reply
avatar
20. април 2016. 19:40 delete

Tonci su imali preset-e nameštene za sva tri benda, videh to pre početka svirke kad su proveravali da li je sve podešeno i da li se svi potenciometri odazivaju. Mislim da smo došli do nekog najverovatnijeg slučaja - tonci verovatno onda nisu slušali KBO! ranije, pa s toga nisu bili upućeni kako da im izbalansiraju zvuk, a možda su takođe koristili neke postojeće šablone, koji nisu dobro izašli u krajnjem zvuku. Da je zvuk bio čudan - bio je, a ovo isplivava kao jedini razlog.

Pozdrav,

Škara Tihomir

Reply
avatar