U pol' 9 kod Sabe – EP "Starimo" (recenzija)

17:16

U pol' 9 kod Sabe – "Starimo" (EP)
Released 15. jun 2015.
Genre: Indie Pop

Review: Nenad Gvozdić

Da nirvana nije samo reč, ili ime legendarne trojke iz Sijetla, potvrdjuje i ova šestočlana skupina koja nam svojim gorko-slatkim (jägermeister) ukusom podiže usne u osmeh i podseća nas da ipak “život je lep”. Pije se lako i pije se rado.

“U pol' 9 kod Sabe” su: Ana Opalić, Martina Zvonić, Goran Bogunović, Zrinka Kolarić, Dragana Hrnkaš i Helena Bučko. Do sada su objavili “Prihvaćam sve” i “Live” 2014. godine, kao i EP “Starimo”, koji upravo slušam i ovim putem vam predstavljam.
Slušajući njihov prvenac “Prihvaćam sve”, imao sam osećaj kao da sam bežeći od kiše utrčao u prvi pab, u nekom pariškom podrumu gde me je ošinuo melodični buke sa male scene u uglu, odakle mi se smeška ova šestorka. To je Pariz o kome ja maštam. Edit Piaf, vrhunsko vino, lepe žene i moje mesto uz sve to.

EP “Starimo” sadrži pet pesama, a otvara ga istoimena stvar, koja odmah daje do znanja da se bend malo pomera sa pozicije koju je stekao nakon prvog albuma; pokazuje da se ima još štošta za reći, kako tekstualno, tako i muzički, a da pritom ne odstupaju od zvuka zbog koga ih sve više ljudi sluša i voli. Druga stvar se zove “Ljetna pjesma”, a ona je pravi krivac zbog koga volim muziku ovog benda. “Ljetnu pjesmu” sam pronašao na youtube i oduševio se jednostavnošću koja me je obgrlila. Treća stvar je “Dosadno mi je”, i ona tek šamara pri svakoj pomisli kuda će se dalje aranžman razvijati. Veoma, veoma iznenadjujući preokreti ukrašavaju ovu pesmu i daju jedinstveni pečat celom EP-u. I tako stižem na “Ne razumijem”. Otvoreno najozbiljnija stvar do sada. Slikovita i setna. EP zatvara “Dok sanjaš putovanja”. Odmah sam se setio Koeljovog „Alhemičara“ i zašto volim tu priču. Pesma ima najviše praznog prostora za postaviti svoje misli, uz njeno postojanje i idealizovati slike koje odgovaraju samo vašoj ličnoj karti. Divno!

Bilo kako bilo, ali, ja ipak imam jedan minus, a on se odnosi na količinu numera na ovom EP-u, pa zbog toga, čekajući nova izdanja, na listi imam zajedno album i EP i slušam ih kao celinu. A i vama predlažem da posetite njihov bandcamp profil, odakle možete besplatno skinuti svu njihovu, do sada objavljenu mjuzu, i da uz koju čašu vina zaplovite mirnim vodama po kojim vas ovaj bend rola. Za podvlačenje crte iskoristiću reakciju moje keve. Ona je na pitanje kako joj “U pol' 9 kod Sabe” zvuči, koji zbog mene već dva dana u „loopu“ sluša, odgovorila:” Nežno. Pristojno. Neodoljivo. Za svaku dušu”. Ja se sa njom potpuno slažem i vama ih najtoplije preporučujem.