Evolucija – Igra počinje [recenzija]

11:34

Evolucija – "Igra počinje"
Released 2016
Label: Take it or Leave it records
Genre: sympho / gothic metal
Review: Desya Lovorov

Nije retkost da nešto kvalitetno izađe iz srpske muzičke kuhinje, ali da okasni vremenski, takoreći, promaši "trend", kao i da ta namera da taj kvalitet opstane i služi za primer, ode u bespovrat. Upravo se to desilo švajcarsko-srpskom bendu Evolucija, koji se očigledno uvek kretao van tokova (što je i razumljivo za jedan andregraund bend). Međutim, sada su pristupili ozbiljnije materijalu. Ukoliko se osvrnem na daleko siroviji materijal i čar koju on nosi sa prethodnog albuma "Baklja slobode", "Igra počinje" ima početni entuzijazam ka profesionalizmu. Ono što je meni kao recenzentu zasmetalo odmah na početku je njihovo žanrovsko opredeljenje. Ne mogu reći ništa značajno sem da idu prilično ishabanim asfaltom Nightwisha, i to ovog bez Tarje... Ne sporim da u album nije uloženo truda i iscrpnog studijskog rada, sve je na zavidnom nivou, jedina kočnica je to što su pesme, harmonijski krajnje prosečne, a i lirika je lišena slika koje sympho-gothic žanr može da pruži, a da pritom ne mislim na emo baljezgarije, već tamom obojeni motivi i osećanje krhkosti i ništavila... Iako sam primetio da se razni recenzenti hvataju za to i zameraju vokalistkinji Ilani na iznošenju pesama (nije ona Tarja, pobogu), smatram da je za nas kao narod pohvalno što se jedna Švajcarkinja potrudila da lomi jezik i otpeva numere sa albuma. Pesme su korektno otpevane, ali nema te snage i tog "bola" u vokalaturama, koji će uputiti slušaoca o kom se žanru radi.

Pored svega što sam rekao, moram istaći da mi se zvuk na albumu uopšteno dopada. Moje viđenje kao recenzenta ne bi trebalo uzimati zdravo za gotovo, a to znači da bi bendu trebalo dati šansu. Usudiću se i reći da su sporiji delovi pesama mnogo bolje ukomponovani od žestokih metal deonica, i u trenucima podsećaju na izuzetan sastav Blackmore's Night, pametnom i više nego dovoljno. Takođe, nema balada, koje ionako služe za "popunjavanje" albuma, stoga je voo album sa konstantnom energijom

Dakle, ovo je album za die-hard fanove sympho-operetskog gothic metala i njegove blaže varijante u vidu takođe neaktivnog benda Evanescence. Napredak očekujem u narednim albumima, a ideja i upornost im svakako idu u prilog.