Duško Vujović – Moj život [recenzija]

12:57

Duško Vujović – "Moj život"
Released 2016
Label: Take it or Leave it records
Genre: Rock

Duško Vujović, crnogorski kantautor, poznat i kao frontmen benda Krivi toranj, izdao je tokom ove godine retrospektivni album "Moj život". Zvuk je stigao od mora do Banata i trenutno se sluša u zlatnoj ravnici.

Duško se služi proverenim ex-Yu receptom, u njegovim pesmama oseti se uticaj svih poznatih bendova sa naših prostora, od Divljih jagoda, Filma, čak Atomaca, a najkarakterističniji je uticaj Bijelog dugmeta iz perioda Bebeka. Na albumu je deset numera, koje nisu poređane nekim skladnim redom, već se brže pesme smenjuju sa jednostavnim baladama. Da su neke od pesama pre tridesetak godina došle u ruke i instrumente tadašnjih zvezda, bile bi stadionski hitovi koji bi se danas beskrajno svirali i u klupskim zadimljenim podrumima i na bogataškim svadbama. Album je čista i iskrena introspekcija mladosti i mladalačkih ljubavi i problema, tako da nije pisan namenski ili konceptualno niti se kritički obraća trećim licima, što su danas najčešće eksploatisane teme albuma. Tu je recimo pesma "Čupavac pred sudom", koja govori o nedaćama koje mladi čovek može da doživi ako nosi dugačku kosu. Društvo ni dan danas nije blagonaklono prema ljudima drugačijeg modnog i stilskog izbora, pa su čupavci i dalje prljavi drogeraši. Samo što čupavci često imaju muzičke albume, knjige, zbirke pesama, dok društvo sedi zalepljeno za televizor i poslednjim dinarom šalje SMS da pobedi neka plastikara u rijalitiju. Pesmu "Zbog nje" kao da je pisao Čorba, oseti se vešto baratanje rečima, a i muzički dosta vuče na zlatno doba Riblje Čorbe

Jedini problem ovog izdanja je kvalitet i tehnička izvedba. Mada, da ne budem pogrešno shvaćen, to nikako nije problem muzičara, već uslova u kojima je muzičar prisiljen da stvara. Perkusije su često kucane na računaru, što povremeno kvari utisak zbog jednoličnosti, a imam osećaj da su i neki efekti na isti način rađeni. U suštini, kada se uzme sve gore navedeno što ide u prilog albumu, ovo i nije prevelika stavka na koji bi trebalo obraćati pažnju.

Iako sam Yu rock prerastao pre već dosta godina, ovaj album me je asocirao na dosta kvalitetnih ali zaboravljenih pesama, a takođe je svojom svežinom zaslužio da se već danima vrti u plejeru. Jedino što bi upotpunilo utisak je knjižica uz disk koja bi malo približila pesme kroz tekstove, eventualno kroz koju priču kako su pesme nastajale, te bi ovaj album zaista u potpunom sjaju prikazao Duškov život.