BLUES REZERVATA – Evo ti ritam! [recenzija]

16:53
Blues rezervata  – "Evo ti ritam!"
Released 2016
Label: Take it or Leave it
Genre: Blues-Rock
Review: Arturo Bandini

Kruševački sastav Blues rezervata objavio je drugi album, koji je pod naslovom "Evo ti ritam" izašao za izdavačku kuću "Take it or leave it records". Album sadrži osam numera i snimljen je u kruševačkom studiju "Reservation power", dok je producentsku palicu preuzeo Nemanja Vidojević, bubnjar benda. Pre svega, lepo je videti da lokalna samouprava radi svoj posao i da pruža podršku umetnosti koja se stvara u tom gradu. Ne znam na koji način je grad Kruševac podržao ovaj album, ali neka nastavi tako! I sa ovim bendom, a i sa ostalim autorima iz ovog grada.

Pesma koja nas uvodi na put kroz rezervat je naslovna numera "Evo ti ritam" koja određuje pravac u kom se kreće ova ploča. Samo ime benda dovoljno govori o žanrovskoj orijetaciji! Nakon odslušanih prvih tonova, jasno je da se radi o garažnom bluzu! Produkcija je, rečeno muzičkim slengom, "prljava" i stvara atmosferu garaža i podruma, a takođe se može pronaći metafora društvene margine na kojoj se nalaze rok umetnici u Srbiji danas. Gitare su distorzirane i u kombinaciji sa podjednako prljavim zvukom bubnjeva i prosečnim vokalnim deonicama - stvaraju kakofoniju koja vešto odvlači pažnju sa činjenice da ovaj sastav ne koristi zvuk bas gitare u svom izrazu.

Tekstovi su uglavnom socijalne tematike: "Bez dinara u džepu", "Ovde u blatu Zapadnog Balkana", "Ja nikad neću biti dobar pas", a nađe se i po neka ljubavno orijentasana kao na primer :"Pun (Poljubi me ili ubij)", "Suviše različiti"...

"Evo ti ritam" nudi dosta energičnosti, furioznosti i prljavštine. Autentičnost albuma kao i muzičkog izraza ovog benda se ne dovodi u pitanje. Bluz rezervata uspeva da sačuva izvesnu dozu inovativnosti koja je "nemoguća misija" u današnjem konzumerističkom vremenu u kom vlada pregršt sadržaja. Njihova muzika se ne čuje na svakom koraku, s toga je treba podržavati kao izraz provincijskog benda koji se još uvek bori da stvori ime u andergraund krugovima.