Srbi – Raj [recenzija]

17:03
Srbi – "Raj" (2016)
Released 10. 04. 2016.
Genre: Punk
Review: Desya Lovorov

Put kroz odaje balkanskog raja

Mnogi su u startu krivo shvatili pojavu ovog benda, zbog galopirajućeg ultranacionalizma koji tišti sve moguće strane na brdovitom Balkanu... Politikom i ratovima muzičari ne bi trebalo da se bave, a naročito oni koji plivaju u punk struji  zdrava kritika i samokritika se jedine računaju.

Takvi su i Srbi, sjajan zagrebački all-women (da, da) punk-rock bend i njihov prvenac pod idiličnim imenom "Raj". Provokacija na sve strane, počevši od imena, preko naslova i omota (mada lično, volim glagoljicu), a o tekstovima na albumu i da ne govorim. Ne znam koja država ima gluplje političare i narod koji je zatupljen do koske, kao da se takmičimo, fotofiniš neizvesan, a tog "raja" ni od korova.

U svom punom sjaju, album "Raj" ni malo nije posvećen onima koji traže neku perfekciju u zvuku, iako su pesme veoma slušljive i otrovno razumljive. Kritika vlasti, društva, pozeraja svake vrste, ironično-sarkastični masakr i seciranje ljudske gluposti upakovano u dvo-troriffnu zajebanciju uz pumpajuću ritam-sekciju  sve pesme imaju takav tretman. Ako vam se učini da je album na brzinu sniman i još brže izbačen, omot mutnjikav, tekstovi prejednostavni (nije nego), zapitajte se kad ste poslednji put sa lakoćom slušali bend koji pogađa u srž problema, kog možda niste ni svesni. Lepo vam je dok oko vas šiklja nepravda, svi sistemi u državi otkazuju, a omladina trpi i zaglupljuje se sadržajima koji su ispod svakog nivoa kritičke svesti?
Poslušajte tekstove malo bolje, naročito ako ste kojim slučajem zadojeni mržnjom na relaciji Srbi-Hrvati, a rođeni ste posle svih govnarija koje su se desile devedesetih i  da li je vredno toga, paćenici? Povrh svega, Srbi kritikuju hrvatsku vlast, što nije daleko ni od srpskog kontigenta idiota i mafijaša. Ispade da sam i ja nekako ostrašćen (iako sam pacifista), ali to jednostavno mora prestati i jedina svetla tačka jeste podrška i saradnja među muzičarima, bez obzira na sve. Zagrepčanke iz benda Srbi to izgleda moraju dokazati pravim Srbima, a lepo je rekao Rambo Amadeus još pre rata: "Nebeskom narodu su uvaljeni zemaljski problemi".
Pametnom dosta.