Replicunts – "Replicunts" [recenzija]

15:33
Replicunts – "Replicunts"
Released 7. 11. 2015.
Genre: Punk
Review: Desya Lovorov
Kreativni zamah je nešto najbolje što bi trebalo da se desi jednom bendu, taj talas iskoristiti što iscrpnije Da se odmah na početku razumemo, valja podržati svakoga, naročito ako je u pitanju mladi bend sastavljen od muzičarki, ne zato što su u manjini, već u duhu ravnopravnosti XXI veka.
Replicunts su "malokrvni" punk-rock sastav iz Beograda, a pridev 'malokrvni' je zbog isuviše diskretne estetike horror/trash horror filmova, dobrih rifova i zapaljivih refrena, što je za svaku pohvalu. Tu je i poneki sempl iz gorepomenutog filmskog žanra, ali i najava sa britanskim akcentom za pesmu 'You lie, You die'. Međutim, tu dolazimo i do stvari koje nikako nisu greške, već nešto što upada u oči nadprosečnim konzumentima punka i njegovih bezgraničnih derivata. Pored sjajne i ispolirane produkcije, pesme ne nude ništa inovativno. Naravno, ima kul momenata, da ne kažem isijavanja uzora kao što su rani Misfitsi, The Cramps, pa čak i newraveri The Horrors (moje lično viđenje). Numere kao da su rađene po šablonu, uz minimalne promene unutar pojedinačne pesme. Energičnost i vokalna izvedba je odlična, pored svega! Možda je to i njihov cilj, ta uniformnost izraza kao kolektiva, što je zapravo odlična polazna tačka za one koji tek otkrivaju nove prostore u muzici, ali za nas matore konje i 'puriste' tu ne postoji 'udica' - očigledno je (i nek ostane tako) da mi nismo ciljna grupa. Verovatno bi neki namćorastiji recenzent optužio devojke za nemaštovitost i letargičnost u traženju sopstvenog izraza, što je isuviše težak zadatak, priznali to ili ne. Za preporuku bih uzeo u obzir jedinu pesmu otpevanu na srpskom jeziku ("Monsters"), koja svesno iskače iz kolotečine i razlikuje se od okeana pesama koje imaju englesko muzičko ruho u dotičnom žanru.

Devojkama želim sve najbolje u radu, da razvijaju svoj stil i budu na visini zadatka koji je pred njima: pokazati mlađim generacijama šta je horror punk!

* Recenzija objavljena u 4. broju Principa >>>