Dojo – Solstice [recenzija]

21:37
Dojo – "Solstice"
Released 21. 12. 2015.

Genre: Electronic / Rock
Review: Dimitrije Beljanski
Kažu da se najbolje stvari dešavaju slušajno. Ovaj album se pojavio bukvalno iz etera, i pomerio mi granice u trenutku. Mlada kantautorka Dunja Dačić pod umetničkim imenom Dojo je izbacila jedan kratak album od samo šest pesama, ali zato je svaka pesma jedna visokoumetnička celina vredna doživotnog izučavanja.
Prva pesma koja otvara album, "Horses", nam donosi zvuk klavira, i to ni manje ni više nego u minimalističkom stilu nalik Philip Glass-u, preko koga čujemo predivan ženski vokal, koji uslovno rečeno podseća pomalo na Bjork. Pesma ostavlja utisak ledenih predela, i velike melanholije. Već u drugoj pesmi čujemo gitaru i bubanj, ali atmosfera i dalje ostaje mračna, vokal dobija veću energiju, a u pozadini čujemo jezive prateće muške glasove. Muzika hipnotiše, i uvlači slušaoca u neki novi tajanstveni svet. Potom, u pesmi "White Witch", čujemo zvuke čeleste, huhtanje sove, i kao i uvek, misteriozni vokal. "Tree of life" je čudna mešavina roka i ambijentalne muzike. "Wilderness" podseća na trenutke na Block Out, samo u još mirnijem i minimalističkom izdanju.

Pravo je otkrovenje saznati da ima ljudi koji se bave muzikom tako slobodno, kako u biranju izražajnih sredstava, tako i u samoj koncepciji prezentovanja muzike. Dojo je izabrala da sama iskomponuje, odsvira i snimi jedan album od 6 pesama, koji je van svih mainstream muzičkih tokova, a opet prepun emocija i različitih zvučnih paleta. Poslušajte ovaj album, savršeno će se uklopiti u ovo zimsko vreme, maglu i sneg. Dopustite sebi da zaronite u mračan i misteriozan svet koji tako smelo nudi Dojo, a ja joj želim da nastavi smelo, i da nam podari još mnogo kvalitetne muzike.

* Recenzija je objavljena u 4. broju Principa >>>