Librarion #2 (prikaz)

01:41
Internet dušebrižnici i lenji ljudi, koji bi sve da konzumiraju na gotovo, i to po mogućnosti, odmah, pola sata nakon "izlaska nečeg" (free) , neka u startu odustanu od čitanja.

Iz Subotice nam stiže nastavak priče fanzina Librarion. Drugi broj (odnosno treći, ako računamo i nulto izdanje) je izašao 8. marta. Kasnim tačno mesec dana, ali, kao što rekoh, tehnologija nas previše požuruje i stvara od nas programirane i površne ljude, tako da prave vrednosti isuviše brzo pustimo niz vodu, bez da smo istinski uživali u njima.

Kao urednik ovog broja potpisana je Euridyx (supruga glavnog urednika Daniela), koja je asistirala i na prethodnim izdanjima. Tema broja je "Žena". Koncept fanzina je prilično jednostavan i isti od početka. Prozni i poetski radovi prošarani kolažem, ilustracijama i stripom. Sve je upakovano na 44 strane u crno-beloj tehnici, i vizuelno gledano, Librarion je samim načinom izrade jedno malo umetničko delo. Tekst kucan na pisaćoj mašini, malo kaligrafije, malo tehničkih slova, sečene i lepljene ilustracije... Pri samom listanju oseti se uložen rad i kreativnost, i za razliku od punk i hc fanzina koji su sličnom tehnikom rađeni pre pojave kompjutera, ovde je svaka sitnica upicanjena do daske. Nema brljotina, nečitkog rukopisa, prenatrpanog teksta i slično. Iako ima 44 strane, sadržaj je veoma lagan za čitanje, jer, tekst nije dominantan deo fanzina. Jedina zamerka (možda i nisam u pravu) je ta što numeracija počinje od treće strane sa brojem jedan. Da je fanzin upakovan u čvrste korice onda i ne bi trebalo računati naslovnu i stranu posle nje. Ali, ovo je ipak totalno marginalna sitnica i više izgovor da mi ceo tekst ne prođe samo u hvalospevima (koji su, istini za volju, sasvim opravdani).

Drugi broj prati promotivno muzičko izdanje, koje je potpisano pod etiketom "Librarion records-a". Naziv CD-a je "Opasna ženska muzika", i na njemu se nalaze kompozicije isključivo ženskih, i to uglavnom, žanrovski različitih autora.

Na kraju bih dodao da Librarion izalzi samo (i jedino) u fizičkoj formi, tj. kao kopirana publikacija. Dakle, nema elektronskog izdanja, nema pdf-a, nema linkova. Kao što sam već rekao prilikom izlaska prvog broja, na ovaj način, Librarion neće pročitati previše ljudi, čega je i urednik itekako svestan, ali, digitalizacija bi ovu priču totalno obezvredila (naročito kad se uzme u obzir da glavni akcenat nije samo na tekstu).

Promotivni CD ide uz fanzin u fizičkom obliku, sa dvostranim omotom, a moguće ga je preslušati i bespaltno preuzeti na bandcamp stranici izdavača. (link).
Fanzin je moguće naručiti direktno od urednika za minimalnu naknadu troškova umnožavanja i slanja. Takođe, Daniel je otvoren i za dogovor oko razmene, tako da, evo vam adresa:

https://www.facebook.com/projectlibrarion (official facebook page)