Tu ima zvuka – Svaki takav dan [recenzija]

21:10
Tu ima zvuka – "Svaki takav dan"
Released 12. 11. 2015.
Genre: Punk-Rock
Review: Desya Lovorov
Punk je mrtav? Neće moći. Novi Sad se brine da on nikad ne umre, već (bi trebalo da) odgaja nove generacije punkera, koji se trude da na svoj način suočavaju sa problemima, kao i urođenom letargijom, indukovanom modernim vremenom.
Ima gruva, ima i rasne punk-rockačine, koja opasno koketira sa skate-punk-om u ponekim momentima, to bi ukratko bila odrednica dosta mladog benda Tu Ima Zvuka. Takođe, sami navode neosporne uticaje ExYu punk zaostavštine, što je za pohvalu. Oštrica tekstova seva tokom celog albuma, svrstavši ih u red onih koji imaju "šta da kažu", sa sugrađanima Atheistima, jer i njihovi stihovi zrače ozbiljnošću i inteligentnim humorom, uz obavezni ironični otklon (i neizbežno poređenje, he he), a dosta su mlađi od matorih pokvarenjaka, na svu sreću.

Dosadna svakodnevica, životna situacija koja teži minusu, literarni sukob sa instant prosvećenicima trendovske zdrave ishrane (nije zgoreg upamtiti, ja jesam), bunt protiv autoriteta, uz otrovno sarkastičnu jukstapoziciju prepotentnih i bolesno ambicioznih roditelja uspešne dece, kao i uvek goruće pitanje šta sa budućnošću novih generacija i scene - to su apstrakti liričkog sklopa pesama koje valja poslušati s punom pažnjom. EP ne zamara slušaoca, što je veoma bitno, i nadam se da će im dugosvirajući album biti takav, kada ga izdaju.

Lično, uživao sam u svakom tonu, a dopala mi se i zabeležena autentičnost probe na snimku, uz odličnu produkciju. Kao pesnik, moram istaći odlične stihove, koji vešto izbegavaju opšta mesta (bitno!), već hrabro istupaju i ukazuju na otvorene rane ljudi koji sazrevaju, a univerzalnog rešenja nema. Naposletku, dilemi mesta nema, jer Tu ima zvuka, vaistinu ga ima.

* Recenzija je objavljena u 4. broju Principa >>>