Sputñik – In between worlds [recenzija]

12:11

Sputñik – EP "In between worlds"
Released 2016
Label: Take it or Leave it records
Genre: Crossover
Review: Tihomir Škara

Sputñik je sastav sa kojim sam ranije imao dodirnih tačaka, čak sam i obraćao dosta pažnje na njega kao na nešto što će uskoro da eksplodira na lokalnoj novosadskoj sceni, ali to se nije desilo, te sam ga ubrzo zaboravio. Ali, izdavač TIOLI se pobrinuo da priča ipak ima srećan završetak, te mi se u rukama našao disk sa pet pesama ovog benda, nešto između EP-a i albuma.

Na prve taktove čujemo da je u pitanju synth/brit pop, sa kojim nisam previše familijaran, ali mi zaista prija. Perkusije su jednostavne, simpatične, naravno elektronske. Distorzije blago digitalizovane, zvuče efektno i odišu izuzetno melodičnim i razdraganim stilom. Sve pesme su u klupskom stilu, pogodne za igranje i žurku, pitki tekstovi ne ostavljaju previše mesta za razmišljanje, što ovde i nije toliko loše. Treća numera važi za centralnu tačku albuma, susreću se DM i New Order u jednom modernom ruhu, sa prigušenim gitarama i efektima zvončića. Trebalo mi je više preslušavanja da shvatim da je poslednja pesma zapravo samo drugačija verzija prve pesme. Urađen je vrlo dobar posao „maskiranja“ numere, tako da je vrlo verovatno da je ni ostali slušaoci neće prepoznati na prvo slušanje. Verzija je u dosta tamnijem i setnijem izdanju, sa manje živahnosti, ali i dalje dosta temperamentna kao i originalna izvedba.

Sve numere su sličnog trajanja, sličnog tempa i to je glavni problem sa ovim izdanjem. Koliko god da se sluša, jednostavno liče jedna na drugu, instrumenti i efekti su slični, kao da je sve snimano u okviru istog projekta. Iako mi lično to dosta kvari utisak, izdanje je ipak zanimljivo i slušljivo, štaviše, svaka bi pesma mogla da prođe na nekoj radio stanici i u svakom alternativnijem klubu. Svakako mi je drago što sam se posle dosta vremena podsetio ovog benda i što sam konačno čuo jednu zaokruženu celinu, i svakako bih želeo da ovaj zvuk stigne do mnogo većeg broja slušalaca, jer sam ubeđen da postoje oni kojima baš ovakav zvuk prija i treba.