Kolac: Više od crnine

22:12

Kolac – "Zauvek crni" 
Released: 2014 
Label: Grom Records / Nigra Mors
Genre: Black metal 
Review: Desya Lovorov 


Black metal je sam po sebi "strašna" rabota, i uhvatio sam se s pojedinim elementima koji mi generalno smetaju, ali opet, ne mogu da odolim tako sirovom zvuku, praštećim gitarama i, najvažnije, tekstovima na srpskom jeziku, koji uz pravu intervenciju, daju smisao i pružaju dokaz da bend koji potiče sa ovih prostora može i te kako da se meri sa skandinavskim, koji čine kolevku ovog žanra. 

Napomenuo bih još jednom, da nemaju pesama na srpskom (i na engleskom), i da se ne zovu kako se zovu, rekao bih da je neki inostrani bend u pitanju, bez imalo dvoumljenja. Ovako, imamo blekere svetskih razmera u svojim redovima! Čuo sam ranije za njih, ali iskren da budem, i pored par odslušanih pesama, očekivao sam nešto veoma sirovije, sa "uprljanom" produkcijom, nalik na "tradicionalni" black (koji zvuči kao da je tosterom sniman, jer to tako valja), ali me iznenadilo koliko su pesme zapravo dobro isproducirane, svaki ton, growl, ma svako slovo se razume, što je meni kao skrnavom pesniku veoma bitno. Lirika prati liniju žanra (anti-hrišćanski stav), ali mi se dopalo to što dodatno potenciraju i naginju više ka paganskim (manje-više okultnim) korenima, a opet anti-hrišćanska suština black-a ostaje netaknuta, nemam ništa protiv. Ponavljam, i večito ću ponavljati, ja nisam "trve" blacker, niti sam nekim neraskidivim vezama zašiven za metal, kao žanr, ali cenim rad i uložen trud da muzika i celokupni utisak imaju dublji smisao od pukog uzvikivanja parola, dranja i gitarske krljačine. Kolac je, pored The Stone-a i Bethor-a (da pomenemo i njih kao relevantne), svakako srpski black metal bend koji zaslužuje više medijske pažnje, čak i ako to zasmeta raznoraznim čistuncima, koji ionako traže dlaku u jajetu. Neka ostanu zauvek crni! 

Podeli sa prijateljima:

Povezani tekstovi

Previous
Next Post »