Partibrejkers – Sirotinjsko carstvo [recenzija]

11:29
Partibrejkers – "Sirotinjsko carstvo"
Released 19. 11. 2015.
Label: Odličan Hrčak
Genre: Rock
Review: Arturo Bandini
Dugo očekivani album, potpisujem – najboljeg rokenrol benda na Balkanu, a verovatno u top 10 u Evropi – Partibrejkers, napokon je ugledao svetlost dana! Pod etiketom izdavačke kuće "Odličan hrčak", "Sirotinjsko carstvo" se predstavilo vernim poklonicima sa 11 novih numera. Snimljeno je "kod Petrovića (BIGZ)" i u "Digimediji". Kao i na svim ostalim diskografskim izdanjima, kičma ovog sastava – Cane i Anton su napravili sve stvari, uz neizostavnu podršku muzičara koji godinama sarađuju sa njima, što studijski, što koncertno.
Još od vremena post-titovske Jugoslavije (kad su oformljeni), umetnost koju su "brejkersi" kreirali je važila za estetizovano ogledalo ulica glavnog grada, odnosno sistema u kom bitiše pojedinac sa margine. Da su taj epitet zadržali, pa čak štaviše i nadogradili ga, dokazao je i ovaj album. „Sirotinjsko carstvo“ je apel običnim smrtnicima da žive u svetu koji je davno isključio pozitivnu stranu života kao relevantnu opciju, u svetu u kome se beskrupuluozno propagira degradacija elementarnih vrednosti koje čoveka razlikuju od životinje. Ljubav, poštenje i moral su tri ključne tačke na koje se oslanja lirika. Pored toga, tekstovi su fokusirani na svakodnevne kontemplacije običnog čoveka o pukoj materijalnoj i duhovnoj egzistenciji, o preispitivanju ličnih vrednosti u društvu koje se hipnotisano kreće ka sopstvenom ponoru, okretanju i čuvanju ljubavi prema bližnjima u pokvarenom svetu, a i o ljudima koji kreiraju takav svet. Ako je suditi po ovom albumu, živimo u sveopštem mraku, beznađu, apokaliptičnom haosu. Previše pitanja bez odgovora, zabrinutosti, izgubljenosti koje se graniči sa ludilom, a kao jedini spas od pošasti savremenog doba jeste ljubav.

Muzički gledano, album je čisti rokenrol, a često se kod publike i kritičara definiše i kao kombinacija distorziranog bluza sa pankerskim tekstovima! Rifovi koje pravi Anton su puni sirovosti, iskrene energije i pozamašnog iskustva. Solaže su precizne i nema mnogo suvišnih tonova. Ostatak benda je odigrao značajnu ulogu ritmičkog temelja za kreativnost koju ispoljava jezgro Brejkersa – Cane i Anton. 

Brejkersi su ostali dosledni kodeksu koji ih prati od samog početka rada, a koncipiran je na fuziji Antonovog maestralnog gitarskog umeća i Canetovog autentičnog načina interpretacije sopstvene lirike. Dominantne emocije koje izbijaju iz čvrstih rifova Antonove gitare i sažetih Canetovih sentencija, na ovom albumu su, uglavnom, obojene melanholičnim bojama koje ostavljaju gorak ukus u ustima, i bacaju ogroman kamen na dušu koji se jedino može pomeriti dubokim meditacijama.

Partibrejkersi su napravili, blago rečeno, prejeben album! Pokazali su da ih snaga još uvek nije izdala i da imaju još puno toga na kreativnom planu da ponude publici. Oni su najbolji primer ljudi koji su ostali dosledni sebi, svom zvuku, svojim stavovima i to ovaj album oslikava. Bez premca, najbolje izdanje u 2015. godini.

Recenzija objavljena u 4. broju Principa >>>

Podeli sa prijateljima:

Povezani tekstovi

Previous
Next Post »